Додаткові матеріали по зарубіжній літературі
Додаткові матеріали по зарубіжній літературі
Контрольна робота
№2. «Література європейського
класицизму. Мольєр». Тести
Початковий та середній
рівні (кожна відповідь—1
бал)
Зав дання з вибором
правильної відповіді
1.Укажіть країну,
у якій виник
класицизм:
а)Англія; б)Італія; в)Франція;
г)Іспанія.
2.Укажіть
п`єсу Мольєра, ідеєю
якої є думка: «Негідно приховувати
своє походження»:
а ) «Тартюф»; б) «Мізантроп»; в) «Скупий»; г) «Міщанин-шляхтич».
3.Укажіть,
чого, на думку
Журдена, бракує його
доньці для повного
щастя:
а)багатства; б)порядного
чоловіка; в)титулу;
г)знайомств при
дворі короля.
4.Укажіть,
ким за походженням
був пан Журден:
а)ремісником; б)дворянином; в)буржуа;
г)селянином.
5.Укажіть, від
чийого імені граф
Дорант передає маркізі
Доримені подарунки:
а)від свого; б)від імені
короля; в)пана
Журдена; г)незнайомця.
6.Укажіть,
який «титул» здобув
Журден у кінці
п`єси:
а)сеньйора; б)лорда;
в)арабського падишаха;
г)турецького дворянина.
7.Укажіть
літературні напрями, які
сформувались у ХVІІ
ст.. у Європі:
а)реалізм; б)романтизм;
в)сентименталізм; г)бароко; д)класицизм; е)ренесанс.
Достатній
рівень (кожна відповідь—1
бал)
Завдання з вибором
кількох правильних відповідей
8.Укажіть,
яких учителів запросив
до себе пан
Журден:
а)танців; б)малювання;
в)музики; г)фехтування; д)філософії; е)риторики.
Завдання на встановлення відповідності
(логічні пари)
9.Установіть
відповідність між любовними
персонажами, які беруть
участь у любовних
колізіях п`єси «Міщанин-шляхтич»:
а)Клеонт; б)Ков`єль; в)Журден;
д)Дорант 1.Ніколь. 2.Доримена. 3Люсіль.
Завдання
відкритої форми з
короткою відповіддю
10.Напишіть
літературний термін, якому
відповідає визначення: «Драматичний
твір, у якому
засобами гумору та
сатири розвінчуються негативні
суспільні та побутові
явища, у якому
зображуються смішні життєві
ситуації і характери».
Високий
рівень (2 бали)
Завдання
відкритої форми з
розгорнутою відповіддю
11.Чому граф Дорант «дружив»
з паном Журденом?
Який зиск він
мав із цієї
дружби?
Контрольна робота
№6. В.Шекспір
1 рівень. Тест
(6 балів)
1.Найбільш
яскраво англійське Відродження
відобразилося в:
а)поезії; б)малярстві; в)театрі.
2.В.Шекспір
народився в:
а)Лондоні; б)Стретфорді-на-Ейвоні; в)Едінбурзі.
3.Скільки п`єс написав
В.Шекспір:
а)37; б)47;
в)35.
4.Скільки
періодів виділяють дослідники
у творчості В.Шекспіра:
а)два; б)чотири;
в)три.
5.Яку форму має
англійський (шекспірівський) сонет:
а)14=5+4+3+2; б)14=4+4+3+3; в)14=4+4+4+2.
6.Кому
В.Шекспір присвячував свої
сонети:
а)другові та «смаглявій
леді»; б)матері;
в)коханій.
7.Як виглядає кохана
у сонетах В.Шекспіра:
а)білявка з ніжною
шкірою; б)смаглявка
з чорним волоссям;
в)рудоволоса із
очима-зорями.
8.Як
називалася п`єса, котру
написав принц Гамлет:
а) «Пастка»; б) «Яма»;
в) «Мишоловка».
9.Хто першим побачив
Привида:
а)Гамлет;
б)Марцелл і Бернардо; в)Клавдій.
10.Розенкранц
і Гільденстерн були:
а)слугами; б)придворними; в)іноземними послами.
11.Кому
належать слова: «Спинилось
чесне серце. Спи,
мій принце!\\ Хай
сонми янголів твій
сон колишуть»:
а)Гораціо; б)Лаерту»;
в)королеві.
12.До кого звертається
Гамлет: «Іди в черниці.
Нащо тобі плодити
грішників?»:
а)до матері; б)до
служниці; в)до
Офелії.
2 рівень.
Аналіз (3 бали)
(одне на вибір)
1.Порівняйте
сонет №66 В.Шекспіра і
монолог Гамлета «Бути
чи не бути?».
2.Схарактеризуйте
образ принца Гамлета.
Які риси людини
доби Відродження відобразилися
в цьому образі?
3 рівень. Твір-мініатюра (3
бали)
Моє особисте ставлення
до проблем, порушених
у трагедії В.Шекспіра
«Гамлет».
Контрольна робота
№5 «Література Середньовіччя. Героїчний
епос. Данте»
1 рівень. Теорія
літератури (3 бали)
1.Схарактеризуйте
основні ознаки творів
героїчного епосу.
2.Що означає поняття
«Новий солодкий стиль»?
3.Дайте
визначення поетичної строфи
терцини.
2 рівень.
Знання текстів (6 балів)
1.Який факт лежить
в основі «Пісні
про Роланда»?
2.Назвіть
першу книгу Данте.
Кому вона присвячена.
3.Яке число стало
символічним у поемі
Данте «Божественна комедія».
Де воно зустрічається?
4.Назвіть позитивних і
негативних героїв (з
вашої точки зору)
«Пісні про Роланда».
5.Композиція
поеми Данте «Божественна
комедія».
6.Розкажіть,
що символізують образи
звірів, які перешкоджають
Данте вийти з
лісу?
3 рівень.
Творче завдання (3 бали)
1. «Граф
Роланд—утілення найкращих рис середньовічного рицаря».
2. «Чи можна
досягти найвищого блаженства?»
(Данте «Божественна комедія»)
Контрольна робота
№5 «Література Середньовіччя. Героїчний
епос. Данте»
1 рівень. Теорія
літератури (3 бали)
1.Схарактеризуйте
основні ознаки творів
героїчного епосу.
2.Що означає поняття
«Новий солодкий стиль»?
3.Дайте
визначення поетичної строфи
терцини.
2 рівень.
Знання текстів (6 балів)
1.Який факт лежить
в основі «Пісні
про Роланда»?
2.Назвіть
першу книгу Данте.
Кому вона присвячена.
3.Яке число стало
символічним у поемі
Данте «Божественна комедія».
Де воно зустрічається?
4.Назвіть
позитивних і негативних
героїв (з вашої
точки зору) «Пісні
про Роланда».
5.Композиція
поеми Данте «Божественна
комедія».
6.Розкажіть,
що символізують образи
звірів, які перешкоджають
Данте вийти з
лісу?
3 рівень.
Творче завдання (3
бали)
1. «Граф
Роланд—утілення найкращих рис
середньовічного рицаря».
2. «Чи можна
досягти найвищого блаженства?»
(Данте «Божественна комедія»)
Контрольна робота
№ 4 (тести).
Середньовічна лірика
1 рівень. Теорія
літератури (4 бали)
1.Дайте визначення
поняття бейта.
2.Що таке касида?
3.Поясніть
значення терміна газелі.
4.Дайте
визначення поняття рубаї.
2
рівень. Тест (3
бали)
1.Хронологічні
межі періоду Середньовіччя
в літературі:
а)ІV-XIV ст.; б)V-XVI ст.; в)V-XV ст..
2.Під впливом яких
філософських учень розвивалась
література Китаю?
а)конфуціанство
і даосизм; б)конфуціанство і
буддизм;
в)зороастризм
і даосизм.
3.Кого із східних
поетів сучасники називали
«перекладачем думок неба
на мову людей»:
а)Гафіза; б)Рудакі;
в)Омара Хайяма.
4.Темами
творчості провансальських трубадурів
були:
а)ностальгія
за Батьківщиною; б)оспівування
кохання до Прекрасної
Дами;
в)прославлення
рицарської доблесті.
5.Ваганти—це:
а)мандрівні
священики, школярі, студенти;
б)професійні поети і
музиканти;
в)придворні поети.
6.Характерні
риси лірики вагантів:
а)радість,
свобода і рівність;
б) абсолютна віра в
Бога; в)заклик до
боротьби.
3 рівень.
Аналіз поетичного тексту (3 бали).
Проаналізуйте
будь-який із запропонованих рубаїв Рудакі.
Себе в руках
весь час тримати—от
справжнє благородство.
Глухих,
сліпих не ображати—от
справжнє благородство.
Не
благородство—наступати на груди
бідному, що впав,
Ні, руку впалому
подати—от справжнє благородство.
Чотири речі нам
потрібні, щоб невеселих
збуться дум:
Здорове тіло, добра
вдача, ім`я хороше,
світлий ум.
Кого
Всевишній обдарує цими
дарами чотирма,
Той завжди радуватись
має і проганять
од себе сум.
4 рівень. Творче завдання
(2 бали).
Напишіть
твір-мініатюру на тему:
«Яке враження справила
на мене лірика
східних поетів?»
Контрольна робота №
3. «Давньоримська література»
І.Знання теорії
літератури і змісту
творів (0,5 бала
за кожну вірну
відповідь).
1.Який період
в історії розвитку
римської літератури називають
«золотою добою»?
2.Якого давньогрецького поета
творчо наслідував Вергілій?
3.Назвіть відомих
вам богів та
героїв, які є персонажами поеми
Вергілія «Енеїда».
4.Хто з
богів викував щит
Енея?
5.Звідки відплив
Еней?
6.Назвіть найвідоміших
поетів «золотої доби».
7.Хто такий
Меценат?
8.Хто з
римських поетів став
вигнанцем?
9.Який крилатий
вислів належить Горацію?
10.Що покладено
в основу сюжету
поеми Вергілія «Енеїда»?
11.Що було
зображено на щиті
Енея?
12.Хто провістив
Енеєві його майбутню
долю?
ІІ.Аналіз творів
(1 бал за
кожну правильну відповідь).
1.З якими
металами і чому
асоціюється в Овідія
розвиток людського суспільства?
2.Які душевні
переживання Овідія відобразилися
в його книзі
«Сумні елегії»? З
чим вони були
пов`язані?
3.Чому образ
Прометея у трактуванні
Есхіла став таким
популярним у літературі?
Що таке вічний образ?
4.Що ріднить
характери Антігони і
Креонта, а що
робить їх цілком
протилежними?
ІІІ.Творче завдання
(2 бали). Напишіть
твір-мініатюру на одну
з тем:
1.
«Любить я
народилась, не ненавидіть»--гуманізм образу
Антігони.
2.
«Що
таке «золота середина»?».
Контрольна робота
№2
«Давньогрецька література.
Гомер.Тіртей.Сапфо.Анакреонт»
І. Теорія
літератури (1 бал за
кожне вірне питання)
1.Охарактеризувати жанр
епічної поеми.
2.Як називаються
давньогрецькі співці?
3.Дайте визначення
поняття гекзаметр.
4.Що являє
собою декламаційна лірика?
5.Охарактеризувати мелічну
лірику.
6.Дайте визначення
поняття елегії.
ІІ. Знання
змісту творів (2
бали за кожне
вірне питання; два
питання за вибором
учня)
1.Чому Ахіллові
вдалося перемогти Гектора?
2.Чому Ахілл
погодився видати тіло Гектора
Пріаму?
3.Назвіть головні
події поеми «Одіссея».
4.Наведіть три
фразеологізми міфічного походження,
поясніть їх значення.
ІІІ. Творча робота. Написати
твір-мініатюру (2 бали;
одна тема за
вибором учня)
1. «У чому
драма життя Одіссея?»
2. «Вічні поеми
Гомера»
Контрольна
робота №1 (тести).
Пам’ятки світової літератури
І.Тестове
завдання (3 бали)
1. Слово
«Веди» означає:
а)читання;
б)духовне знання;
в)одкровення.
2.Слово «Коран» означає:
а)радісна звістка;
б)слово Аллаха;
в)читання.
3.Біблія
складається з:
а)трьох книг;
б)сімдесяти семи;
в)дев’яноста восьми.
4.Слово
«Євангеліє» означає:
а)нова радість;
б)прихід Бога;
в)блага звістка.
5.Навіщо
Соломон промовляв свої
притчі:
а)щоб навчати
людей;
б)щоб прославитися;
в)щоб розважитися.
6.Антична
література—це література:
а)давніх японців
і китайців;
б)давніх греків
і римлян;
в)давніх слов’ян.
ІІ.Теорія літератури (3
бали).
1.Дайте
визначення поняттям «міф»,
«міфологія».
2.Дайте
визначення поняття «притча».
ІІІ.Аналізування
творів (3 бали).
У чому полягає
своєрідність міфа «Цар
Едіп»?
ІV.Творча
робота (3 бали).
«Чим вразив мене
світ античних міфів?»
дайте пожалуйста відповіді
ВідповістиВидалити