Контрольні роботи, тести

 

5  клас

Тест  «Біографія  Льюїса  Керролла. Історія  створення  «Аліси  в  Країні  Див»»

 

1.Назвіть  справжнє  прізвище  Л.Керролла:

а)Чейні;       б)Доджсон;        в)Портер.

 

2.В  якому  поселенні  народився  Л.Керролл:

а)селище  Дерсбері;       б)Лондоні;       в)Ліверпулі.

 

3.В  якому  університеті  навчався  Л.Керролл:

а)Кембріджському;       б)Гарвардському;       в)Оксфордському.

 

4.В  якій  науці  Л.Керролл  добився  значних  успіхів:

а)математиці;       б)історії;       в)географії.

 

5.Який  науковий  ступінь  мав  Л.Керролл:

а)кандидат  наук;       б)професор;       в)доктор  наук.

 

6.Хто  був  прототипом  Аліси  з  повісті  «Аліса  в  Країні  Див»:

а)донька  письменника;      б)сестра  письменника;      в)донька  ректора  коледжу.

 

7.Батьківщина  Л.Керролла:

а)Німеччина;      б)Англія;      в)Франція.

 

8.Кого  наздоганяє  Аліса  на  початку  твору:

а)білого  кролика;      б)Мишу;      в)Гусеницю.

 

9.В  яку  добу  Англії  випало  жити  Л.Керроллу:

а)Григоріанську;      б)Вікторіанську;      в) «світової  фабрики».

 

10.Яка  гра  була  популярна  в  Англії  в  ХІХ  столітті:

а)крокет;      б)поло;      в)гольф.

 

11.Вкажіть  твердження,  що  відповідає  трактуванню  поняття  «фантастика»:

а)це  різновид  художньої  літератури  про  тварин;    б) це  різновид  художньої  літератури  про  наукові  відкриття;    в) це  різновид  художньої  літератури,  заснований  на  вигадці,  творчій  уяві,  фантазії.

 

12.Як  спочатку  хотів  назвати  свою  книгу  Л.Керролл:

а) «Пригоди  Аліси  під  землею»;    б) «Аліса  в  Країні  Див»; 

в) «Казка  про  Алісу».

 

Правильні  відповіді:  1б, 2а,  3в,  4а,  5б,  6в,  7б,  8а,  9б,  10а,  11в,  12а.

 

Л.Керролл «Аліса  в  Країні  Див»

«Упізнай  героя»

 

1.Він  може  раптово  з`являтись  і  зникати,  причому  це  тільки  голова.  (Чеширський  кіт)

2.Шиє  одяг  на  голову.   (Капелюшник)

3.Боягуз,  весь  час  бігає.  (Білий  кролик)

4.Спокійна,  повільна,  любить  повчати.  (Гусінь)

5.Всім  читає  мораль,  весь  час  зла.  (Герцогиня)

6.Його  засовували  в  чайник.  (Сонько)

7.Ними  грали  у  крокет.  (Фламінго  і  їжак)

8.Дуже  непосидюча  і  допитлива  дівчинка.  (Аліса)

9.Вона  любила  всіх  страчувати.  (Королева)

10.Показував  завжди  6  годину.  (Годинник)

11.Вони  насправді  паперові,  ними  грають  у  гру.  (Карти)

12.Їх  часто  перефарбовували.  (Троянди)

 

 

Г.К.Андерсен  (біографія)

«Ключове  слово»

Учитель  зачитує  слово,  учні  повинні  відповісти,  яка  подія,  назва  пов`язані  з  даним  словом.

 

1.Данія.

2.Дикі  лебеді.

3.Русалонька.

4.Оденсе.

5.Чоботар.

6.Ляльковий  театр.

7.Копенгаген.

8.Дюймовочка.

9.Казки  для  дітей.

10.Заснована  в  1956  році,  нагороджують  найкращих  дитячих  письменників.

11.М.Старицький,  О.Пчілка,  Ю.Федькович,  П.Грабовський.

12.Вс.Нестайко.

 

Відповіді:

1.Країна,  де  народився.

2.Назва  казки,  пам`ятник.

3.Символ  Данії.

4.Рідне  місто.

5.Професія  батька.

6.Захоплення  у  дитинстві,  улюблена  гра.

7.Поїхав,  щоб  стати  знаменитим.

8.Казка.

9.Збірка  казок  до  Різдва.

10.Літературна  премія.

11.Перекладачі.

12.Лауреат  премії  Г.К.Андерсена.

 

 

 

Г.К.Андерсен  «Снігова  королева»

Питання  по  змісту  розділу  1,  2

 

1.Чому  так  радів  сатана?

2.Як  звали  дівчинку  і  хлопчика?

3.Які  квіти  росли  у  горщиках?

4.Як  взимку  діти  дивились  через  вікно? 

5.Чому  Кай  змінився? 

6.Якими  точними  створіннями  любив  милуватися  Кай?

7.Куди  відпустили  Кая  кататись  самого?

8.До  чиїх  саней  причепив  Кай  свої  саночки?

 

Оскар  Уайльд  «Хлопчик-Зірка»

Літературний  диктант  по  змісту  І частини

 

1. «…два  бідні  дроворуби  прокладали  собі  шлях…»  (додому).

2. «Стояла  зимова  морозна…»  (ніч).

3. «І  ось  вони  дійшли  до  гірської…»  (річки).

4. «...прогарчав  Вовк.—Чому    за  цим  не  слідкує?» (уряд)

5. «Єдині  істоти,  які  насолоджувалися  цим,  були  великі  рогаті…»  (сови).

6. «З  небес  упала  дуже  яскрава  й  красива  …»  (зірка).

7. «Він  закричав  своєму  товаришеві,  що  знайшов  …,  який  упав  з  неба».  (скарб)

8. «Проте  там  було  не  золото,  а  спала  маленька  …»  (дитина).

9. «Ні,  плащ  не  належить  ані  тобі,  ані  мені,  а  тільки  …»  (дитині).

10. «Ніякого  жалю  не  було  в  нього  до  бідних,  сліпих,  покалічених  і  нужденних.  Він  кидав  у  них  …»  (каміння).

11 .«...він  гострою  тростинкою  виколов  очі  …»   (кротові).

12. «У  всьому  він  направляв  їх,  і  в  них  також  затверділи  …»  (серця).

 

 

Р.Кіплінг  «Мауглі»

«Встанови  відповідність»

 

1.Акела

1.Пантера

2.Багіра

2.Ведмідь

3.Балу

3.Мати-вовчиця

4.Каа

4.Буйвіл

5.Ракша

5.Ватажок  вовків

6.Рама

6.Вовк

7.Бандар-логи

7.Тигр

8.Мессуа

8.Мавпи

9.Табакі

9.Пітон

10.Сірий  брат

10.Справжня  мати  Мауглі

11.Вільне  плем

11.Шакал

12.Шер-Хан

12.Вовків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5  клас  (  нова  програма,  змінено  2022)

Діагностувальна   робота  №3 за  темою:

«Слухаємо  голоси  природи»

 

І рівень (по  0.5  бали  за  кожну  правильну  відповідь,  всього  5 балів)

1.Що  таке  пейзаж:  а)опис  картини;  б)опис  природи;  в)опис  людини;  г)опис  інтер`єра  будинку.

2.     Укажіть назву твору, із якого наведено цитату: «Мила  пісенько  весни,--Линь  все  далі  й  далі!»:

а) «Снап»;   б) «Про коника та цвіркуна»;  в) «Задзвени із глибини»; г) «Нічна пісня подорожнього».

3.Пора  року,  яка  зображена  у  вірші  «Задзвени  із  глибини…»:

а)літо;       б)зима;       в)весна;       в)осінь.

4.На  кого  на  початку  твору  полював  Шер-Хан:   а)оленя;    б)кабана;    в)людину;   г)антилопу.

5.Укажи твір, який належить Ернесту Сетону-Томпсону:

а) «Бременські музиканти»;    б) «Мауглі»;     в) «Рікі-Тікі-Таві»;    г) «Снап.  Історія  бультер’єра».

6.Укажи країну, в якій народився Генріх Гейне:

а) Франція;             б) Німеччина;              в) Росія;            г) Англія.

7.Хто  з  членів  зграї,  крім  Матері  і   Батька  вовків,  заступився  за  Мауглі:

а) Балу;    б)Табакі;    в)Багіра;    г)Акела.

8.Хто  з  жителів  джунглів  не  дотримувався  законів:

а)бандар-логи;   б)шакали;    в)Каа;    г)вовки.

9.Яку  роботу  сільський  староста  загадав  виконувати  Мауглі:

а)пасти   буйволів;  б)охороняти  село  від  вовків;  в)ходити  на  полювання;  г)копати  город.

10.На  яке  свято  Снап  потрапив  до  розповідача:

 а)Різдво;    б)Хеллоуїн;    в)Новий  рік;    г)День  народження.

 

ІІ  рівень  (по  2  бали  за  правильну  відповідь)

11.Перелічіть  закони,  які  панували  у  джунглях.

12.Чого  навчив  Снапа  його  господар  і,  навпаки,  чого  навчив  собака  свого  хазяїна?

 

ІІІ  рівень  (3  бали  за  правильну  відповідь,  одне  завдання  на  вибір:а)  чи  б))

13.  а)Доведіть,  що  твори  Ернеста Сетона-Томпсона  розширюють  наші  знання  про  тварин (5-7  речень);

       б)Напишіть  е-мейл  другові  про  свою  улюблену  тварину.  Опишіть  її  звички,  характер,  місце  проживання (5-7  речень).

 

7  клас (змінено  2022)

Контрольна  робота       «Дружба  і  кохання»

 

Початковий та середній рівні (по 0,5 бала за кожну правильну відповідь)

1.Шолом-Алейхем за  національністю:  а)єврей;   б)поляк;   в)українець;   г)грузин.

2. Шолом-Алейхем у  перекладі  з  мови  ідиш  означає: 

а)довге  життя;     б)мир  вам;     в)щасти  в  усьому;      г) взаємне  кохання.

3.Найрадіснішим  святом  для  Шимека  і  Бузі  було:  а)Різдво;  б)Паска;  в)Спас;  г)Покрова.

4.Шимек  утратив  своє  перше  кохання  через:

а)гордість;  б)складні  життєві  обставини;  в)нерішучість;  г)заздрість  подруг  Бузі.

5.У  вірші  Г.Гейне  «Коли  настав  чудовий  май…»  ідеться  про  кохання: 

а)нерозділене;  б)трагічне;  в)взаємне,  щасливе;  г)таємне.

6.Батьківщиною Роберта Бернса є:

а)Англія;                б)Ірландія;             в)Шотландія;      г)Уелс.

7.Ліричний герой поезії Р.Бернса  «Любов»  порівнює своє кохання з:

а)сонцем;                 б)рожевим квітом;     в)подихом вітру;         г)веселим співом.

8.Художній засіб,використаний поетом для розкриття почуття ліричного героя у поезії «Коли настав чудовий май»:

а)метафора;                  б)контраст;                            в)паралелізм;               г)антитеза.

9.З  якої  книги  письменник  запозичив  назву  своєї  повісті  «Пісня  над  піснями»:

а)з  Біблії;    б)з  Корану;    в)з  середньовічної  літератури;    г)за  порадою  друга.

10.Яка  поезія  Р.Бернса  стала  піснею:

а) «Моя  кохана—пишна  рожа…»;  б) «Моя  любов—рожевий  квіт…»;   в) «Гей,  шотландці!»;  г)  «За  молоді  літа».

 

Достатній  рівень (2  бали  за  кожну  правильну  відповідь)

10.Про  які  традиції  єврейського  народу  ви  дізнались,  прочитавши  повість  «Пісня  над  піснями».

11.Розкажіть  про  зв`язки  Шолома-Алейхема  з  Україною.

 

14.Високий  рівень  (3 бали  за  правильну  відповідь)

Напишіть  твір  на  тему «Любов—над  бурі  зведений  маяк,  що  кораблям  шле  промені  надії…»  (на  основі  вивчених  творів,  історій  кохання  їх  авторів).

 

 

7  клас  (змінено  2022)

Контрольна  робота  №2 за  розділом  «Історичне минуле в літературі»  (тести)

1-12  питання—0.5  бала  за  кожну  правильну  відповідь;  13—по  1  балу  за  кожну  правильну  відповідь;  14—4  бали.

 

1. Вальтер Скотт — це видатний письменник …
а) французький ;
    б) англійський ;     в) німецький;       г) російський.
2. В. Скотта вважають засновником:
а) історичного роману;
                                б) пригодницького роману;  

в) соціально-побутового роману;                г) фантастичного роману.
3. Хто з лицарів на турнірі бився на боці Лицаря, Позбавленого Спадку?
а) Моріс де Брасі;
                                        б) Ательстан Конінгсбурзький;   

в) Чорний Лицар;                                        г) Реджинальд Фрон де Беф.
4. Ким виявився Чорний Лицар?
а)королем Річардом І;
  б)принцом Джоном;  в)Фрон де Бефом;  г)Бріаном де Буагільбером.

5. Седрік мав намір одружити леді Ровену з Ательстаном, щоб…:
а) допомогти закоханим;
      б) провчити сина;
в) об'єднати англосаксонські політичні партії для опору норманам.
6. Ребекка – це …
а) чаклунка;
    б) дочка єврея Ісаака ;   в) вихованка Седріка Сакса;   г) кохана Айвенго.

7.Події  в  повісті  Джона  Бойна  «Хлопчик  в  смугастій  піжамі»  відбуваються  в:

а)Німеччині;          б)Білорусі;          в)Австрії;          г)Італії.

8.Бруно  з  повісті  Джона  Бойна  «Хлопчик  в  смугастій  піжамі» був  сином:

 а)коменданта  концтабора;     б)вчителя  школи;   в)німецького  перекладача;                                     

 г)торговця  зеленню.

9.Бруно  пішов  дорогою вздовж  паркану,  бо:

а)туди  побіг  його  пес;     б)любив  все  досліджувати;  в)це  була  дорога  до  школи;  г)йому  наказав  батько.

10.Бруно  перевдягнув  смугасту  піжаму  і  шапочку,  щоб:

а)допомогти Шмулю шукати  тата;    б)зіграти  роль у  театрі;   в)його  одяг  намок  під  дощем; 

г)пограти  в  таку  гру.

11.У  вірші  І.Вайсгласа  «Круки»  круки  є  символом:

а)невідворотності  долі;      б)жаху  і  смерті;       в)моторошних  думок;         г)полону.

12.Кому  присвятив  свій  «Лист  із  полону»  К.І.Галчинський:

а)матері;            б)коханій;              в)землякам;              г)дітям.

13. Дайте визначення  понять:
Історичний роман – це…

Художній  час—це…

 

14.Виконайте  одне  із  завдань:

а)висловіть  своє  судження  про  значення  культури,  літератури  в  боротьбі  за  мир,  демократичні  та  загальнолюдські  цінності  (на  прикладі  вивчених  творів  та  власних  спостережень);

б) твір «Велика  дружба  маленьких  хлопчиків»  (на  основі  повісті  Джона  Бойна  «Хлопчик  в  смугастій  піжамі»;

в)твір-роздум «Зло,  заподіяне  іншим,  повертається  сторицею» (на  основі  повісті  Джона  Бойна  «Хлопчик  в  смугастій  піжамі»

 

 

5  клас (2022,  нова  програма)   Діагностувальна робота  №1  з теми «Вступ. Казки народів світу» (тести)

                                                              

1.Фольклор –

2.Не є жанром фольклору:

а) прислів’я ,   б) загадки,     в) повісті.

3. Фольклорна казка відрізняється від літературної тим що:

а) має конкретного автора,     б) не має конкретного автора,

4. У яку фарбу вскочив герой казки «Фарбований шакал»?

а) червону,     б) золотаву,     в) синю.

5. Приказка відрізняється від прислів’я тим, що:

а) має повчальний зміст,  б)не має повчального змісту,  в)вона лірична, пісенна.

6. Немає такого різновиду народних казок:

а) історично – географічних,   б) про тварин,     в) фантастичних.

7. Малян із казки «Пензлик – Маляна» добре вмів:

а) співати,    б) малювати,    в) писати.

8.Маляну  чарівний  пензлик  подарував:

а)батько;    б)дракон;     в)сивобородий  дідусь.

9.Віднайдіть  назву  давньоіндійської  збірки  казок:

а)«Тисяча  і  одна  ніч»;  б)«Казки  для  дітей»;  в)«Панчатантра».

10.До  яких  казок  належить  казка  про  Синдбада-мореплавця:а)про  тварин;  б)чарівних;  в)соціально-побутових.

11.Охарактеризуйте  образ  Синдбада-мореплавця .

Критерії оцінювання:  1-10 – 1 бал;  11-2 бали.

 

5  клас  (змінено  2022)

Діагностувальна  робота №2 з теми «Казки народів світу» (тести)

 

               Предметні  компетентності.  Знання (0.5  балів  за  кожну  правильну  відповідь).

1. Учені і письменники брати Грімм є представниками:

 а) англійської літератури;     б) німецької літератури;      в) французької літератури.

2. Яка характеристика дається в казці «Пані Метелиця» пасербиці?

 а) добра і чуйна;      б) гидка і лінива;     в) гарна і працьовита.

3. Що  створив  собі  на  втіху  Чорт  («Снігова  Королева»):

 а)чарівну  паличку;  б)чарівне  віконце;  в)чарівне  дзеркало.

4. Що  віддала  Герда  річці: а)квіти;  б)черевички;  в)цукерки.

5. Який випадок змінив життя олов’яного  солдатика з казки Андерсена «Непохитний  олов’яний  солдатик»:

 а) він  впав  з  підвіконня  на  вулицю;      б) його  подарували  іншим  дітям;

 в) його  переплавили  на  іншу  іграшку.

6. Укажіть,  кому  було  продано  Хлопчика-Зірку в  потворному  вигляді:

 а)старій  відьмі;         б)злому  чарівникові;         в)лісовому  царю.

7. Хто написав казку «Хлопчик – Зірка» :

 а)Г.К.Андерсен;     б) Шарль Перро;         в) О. Уайльд.

8. Кого прогнав хлопчик – зірка із хати лісоруба:

 а) нищенку;          б) рідну матір;         в) служницю.

9.Кому  з  письменників  належить  збірка  «Гранатовий  будиночок»:

а)О.Уайльду;        б)братам  Грімм;           в)Г.К.Андерсену.

 

             Діяльність  (1.5  балів)

10.Установіть  відповідність  між  твором  і  цитатою  з  нього: 

1. «Снігова  Королева»                                   а)«Від  балерини 

                                                                         залишилась  тільки 

                                                                         троянда…»

2.«Непохитний  олов’яний  солдатик»         б)«Я  не  твій  син,  бо  ти 

                                                                         жебрачка…»

3.«Хлопчик-Зірка»                                         в)«Коли  стара  захропла,       

                                                                          маленька  розбійниця                      

                                                                          підійшла  до  Північного        

                                                                          оленя …»

 

           Цінності  (2  бали)

Напишіть  власне  висловлення  на  тему:  «Чого  нас  навчають  казки?»

 

Ключові  компетентності 

          Мислимо  логічно  (2  бали)

Напишіть,  яку  з  вивчених  казок  ви  прочитаєте  в  майбутньому  своїм  дітям. Чому?

        

            В  інформаційному  світі  (2  бали)

Підготуйте (опишіть) в  зошиті  схему  сайта  «Літературна  казка». Яку  інформацію  ви  б  розмістили  на  своєму  сайті?  Напишіть. (назва  сайту,  в  яких  кольорах  він  буде  оздоблений,  які  рубрики  матиме,  які  малюнки,  фото  тощо).

 

6  клас (змінено  2022)      Контрольна робота № 1. «Міфи  народів  світу»,

«Мудрість  байки»

 

Початковий рівень ( 0,5 б.)

 

1. Талантом передбачення був наділений: а) Гермес;  б )Прометей;  в)Гефест;    г) Геракл.

2. Найпопулярніший грецький герой, наділений дивовижною силою, -- це:      а) Геракл;     б) Зевс;     в) Геркулес;    г) Паріс.

3. Який образ є символом одвічної мрії людства про політ:

а) образ Гермеса;    б) образ Гефеста;      в) образ Атланта;     г) образ Ікара.

4. "А там, де він востаннє схилив свою гарну голову, виросла квітка...":    а) тюльпан;    б) фіалка;      в) нарцис;       г) гіацинт.

5. Хто з грецьких міфологічних героїв став утіленням високої майстерності співця:   а) Пігмаліон;   б) Дедал;    в) Орфей;     г) Ікар.

6.  Богиня родючості,  хліборобства, шлюбу:

а) Персефона;      б) Афродіта;      в) Деметра;       г) Гера.

7.  Найважливіші індійські боги – це:

а) Брахма, Вішну, Шива;   б) Варун, Кубер, Птах;     в) Пан, Гефест, Агні;    г) Амон, Осіріс, Геб.

8.Кого покинула богиня Тефнут і через те там настали лихі часи:

а) Шу;      б) Єгипет;      в) Александрію;        г) Рим.

9.Змія, з яким щоночі бореться Ра, звуть:     а)Апоп;     б) Себек;  

  в) Шу;     г)Осіріс.

10«Батьком байки» вважають:  а) Гомера;   б) Езопа;    в)Федра;    г)Тіртея. 

11. Мораль у байках Езопа подається:  а)на початку твору;  б)моралі немає;        в)у середині твору;       г)наприкінці твору.

12. Відображення одного предмета через інший називається: 

а)гумор;          б)алегорія;          в)сатира;      г)іронія.

 

Середній рівень  (1  бал)

13. Назвіть відомих вам байкарів.

14. Установіть відповідність між богами та силами природи, які вони уособлюють:

а) Аполлон           1) вогонь, ковальство

б)Афродіта           2) волога

в)Тефнут              3) світло, мистецтва і науки

г)Гефест               4) морська стихія

д)Посейдон          5)кохання і краса

 

Достатній рівень  (2  бали)

15.Назвіть причини виникнення міфів та розкрийте їх роль у житті первісних людей.

 

 Високий рівень  (2  бали)

16. Твір «Моя  улюблена  байка»,  чи  «Мій  улюблений  міф» 

 

Контрольна  робота  № 6  по темі: «Образ  майбутнього  в  літературі.  Сучасна  література»  (тести)

 

Початковий  рівень  (по 1 балу за кожну правильну відповідь)

1.Р.Бредбері—письменник:  а)англійський;  б)австрійський;  в)американський;  г)італійський. 

2.Кліві  знав,  що  всі  тварини  відчувають  страх  перед:  а)водою;  б)людиною;  в)зброєю;  г)вогнем.

3.Вкажіть  твір,  автором  якого  є  А.Ліндгрен:

 а)»Запах  думок»;     б)»Усмішка»;    в) «Міо,  мій  Міо»;    г) «Джим  Ґудзик  і  машиніст  Лукас».

4. «Запах  думок»--це  оповідання:  а)Р.Шеклі;    б)А.Ліндгрен;    в)Р.Бредбері;    г)К.Нестлінгер.

5.Фантастика—це: 

а)різновид  пригодницької  літератури,  у  якому  розкривається  якийсь  злочин,  таємниця.;  б)прикрашене  зображення  дійсності; 

в)різновид  художньої  літератури,  заснований  на  вигадці,  творчій  уяві,  фантазії; 

г) різновид  художньої  літератури,  заснований  на  реальному  зображенні  життя.

6.Знайдіть  «зайве»  слово:  Поштоліт-243,  пантера,   планета  З-М-22;  астероїд  В-612;  Кліві.

 

Достатній  рівень  (по  2  бали  за  кожну  правильну  відповідь)

7.Установіть  відповідність  між  персонажем  і  автором:

1.Р.Бредбері                                 а)Поштмейстер

2.Р.Шеклі                                     б)Буссе

3.А.Ліндгрен                                в)Джоконда

4.М.Енде                                       г)Лукас

 

  8. Дайте  розгорнуту  відповідь  на  питання. Чи  вірить  автор,  що  у  героїв  новели  «Усмішка»  є  майбутнє?  Від  чого  він  застерігає  людство?

 

Високий  рівень ( 2  бали )

9.Складіть  уявний  діалог  зі  своїм  улюбленим  героєм  сучасної  дитячої  літератури.

6  клас    (Змінено  2023  рік)

Контрольна  робота  № 4     по  темі:  «Людські  стосунки»  (тести)

 

Початковий і середній рівні (по 0,5 бала за кожну правильну відповідь)

 

1. Джек  Лондон—видатний  письменник: а)Англії;  б)Шотландії;  в)Америки;  г)Франції.

2. Як  повівся  Білл  зі  своїм  товаришем:   а)допоміг;  б)відібрав  золото  і  втік;  в)кинув  напризволяще;  г)хотів  убити. 

3.  Золотошукач з оповідання Дж. Лондона «Жага до життя»:

а) помер, не дочекавшись помочі;    б) втратив своє золото (його забрали злодії);

в) помер у двобої з вовком;               г)   урятувався.

4 Головною думкою повісті В.Короленка «Сліпий музикант» є:

а)духовне випробування особистості, яка має знайти сенс існування;

б)віра в перемогу добра й справедливості;    в)кохання і вірність –шлях до мети;

 г)гроші  і  достаток—сенс  людського  існування.

5.Де  відбувся  тріумфальний  концерт  Петра  Попельськог:

а)у  Києві;       б)у  Парижі;      в) у  Кракові;     г)у  Львові.

6.На  яких  музичних  інструментах  навчився  грати  Петрусь:

а)фортепіано,  сопілка;     б)кларнет,  фортепіано;      в)фортепіано,  скрипка;      г)скрипка,  сопілка.

7.Евеліна  зізналася  Петру,  що :

а)вони  люблять  один  одного;        б)вона  їде  жити  до  великого  міста; 

в)їм  більше  не  треба  зустрічатися;        г)вона  покохала  іншого.

8.Повість  «35  кіло  надії»  належить  перу:  а)А.  Гавальди;     б)Дж.  Лондона;      в)О.Генрі;  г)В.Короленка.

9.Грегуаг  Дюбоск  свою  школу:  а)дуже  любив;  б)ненавидів;  в)ставився  нейтрально;  г)терпів.

10.Де  Греруар  почувався  найкраще:  

а)у  своїй  кімнаті;      б)у  спортзалі;     в)на  сцені;      г)в  майстерні  дідуся.

11.Як  Грегуар  знайшов  собі  нову  школу-пансіон:  а)по  інтернету;  б)дізнався  від  знайомих;  в)побачив  рекламу;  г)підказали  мама  і  тато.

12.Що  подарувала  на  згадку  Грегуару  Марі: а)книгу;  б)брелок;  в)шахи;  г)набір  інструментів.

 

Достатній  рівень  (по  2  бали  за  кожну  правильну  відповідь)

 

13.Білл,  персонаж  твору  Джека  Лондона,  загинув,  тому  що…  

14. Грегуар  любив  тільки  одну  виховательку  --Марі,  бо… 

 

Високий рівень (2 бали)

 

Виконайте одне із завдань на вибір:

1. Напишіть твір на тему «За допомогою яких якостей герою з оповідання «Жага до життя» вдалося подолати обставини та вижити у складних умовах».

2. «Людина  створена  для  щастя,  як  птах  для  польоту» В.Г.Короленко.  Підтвердіть  чи  спростуйте  це  твердження  (за  повістю  «Сліпий  музикант»).

3. Напишіть  твір-роздум  на  тему: «Роль  батьків,  рідних  у  становленні  особистості  дитини» (за  повістю  А.Гавальди  «35  кіло  надії»,  В.Короленка  «Сліпий  музикант»).

 

6  клас             Контрольна робота №  3  за розділом «Пригоди і фантастика»

                            

                          І рівень (за  кожну правильну відповідь по 0,5 бала)

1.Вирушивши у першу подорож із Духом Минулого Різдва, Скрудж побачив:

а) друга Марлі, що рахував гроші;  б) хлопчика, який святкував Різдво у родинному колі;

в) самотнього хлопчика, що читав книжку.

2. До зустрічі з духами Різдва Скрудж був:

а) холодним і самотнім;  б) добрим та ввічливим;  в) прихильником Різдва.

3.  Різдво приносить людям:

а) надію на краще та віру в диво;  б) турботи і витрати;  в) коштовні речі.

4.  Відьма в небі різдвяної ночі:

а) розсипала сніг;   б) збирала зірки;  в) ховала місяць.

5. Парубки, які залицялись до Оксани, залишали її, бо вона була:

а) злою;    б) скромною;    в) вередливою.

6.  Ховаючи своїх гостей у мішки, Солоха повисипала з них:

а) вугілля;  б) борошно;    в) зерно.

 

Середній рівень(за кожну правильну відповідь – 1 бал)

7. Як називалася контора Ебенезера Скруджа?

8. Про якого героя йде мова:«Він жив у тій домівці, що колись належала його покійному товаришеві. Це був ряд темних кімнат у здоровенному будинку, що стояв у самому кінці маленького двору,де йому було дуже тісно»?

9. Про якого героя повісті йде мова: « Я ніде не можу затриматися. Моя душа за життя ніколи не переступала за поріг нашої контори… ніколи не виходила за вузькі межі нашої грошової ями…»

 

Достатній рівень(за кожну правильну відповідь по 1,5 бала)

10. Пояснити значення слова гуманізм. Чи є ознаки гуманізму у «Різдвяній пісні у прозі»? Думку обґрунтувати прикладами з твору.

11. Назвати ознаки повісті. Довести, що твір «Ніч перед Різдвом» за жанром – повість.

 

Високий рівень (відповідь оцінюється 3 балами)

12.Виконайте одне із завдань (за вибором).

1.Скласти привітання з Різдвом до одного з героїв творів Ч. Діккенса або М. Гоголя.

2.Дати розгорнуту відповідь на запитання:  Як фантастичні персонажі та події допомагають героям Ч. Діккенса та М. Гоголя?

 

7  клас  Контрольна робота №6 за  розділами:  «Світова  новела»  та  «Сучасна  література»

 

Тести  (6  балів)

1. В новелі «Останній листок» головна тема:

а) милосердя;     б) мистецтва;     в) жертовності;     г) дружби.

2. За основу композиції новели О.Генрі «Дари  волхвів» узято:

а) біблійну  легенду;     б) контраст;     в) міф;       г) казку.

3. Кандата в новелі Р.Акутагави «Павутинка» не зміг вибратися з пекла через:

а) егоїзм; б) жадібність; в) байдужість; г) жорстокість.

4. Твір Д. В. Джонс «Мандрівний замок Хаула» відрізняється від традиційних народних казок тим, що:

а) закінчується твір нещасливо для головних героїв;

б) зображуються технічні засоби сучасної доби;

в) мачуха та падчерка дружать, пригоди випадають старшій сестрі;

г)  немає протистояння добра та зла.

5. Софі, героїню твору Д. В. Джонс «Мандрівний замок Хаула», Відьма Пустирищ перетворила на:

а) царівну-жабу;      б) дуже некрасиву дівчину;      в) стару бабусю;     г) кам’яну скульптуру.

6. Найбільшим захопленням Меґі, героїні книги К. Функе «Чорнильне серце», було:

а) читання книжок;      б) вишивання;       в) малювання;         г)  спів і танці.

 

Установіть відповідність (3 бали)

Установіть відповідність між назвою твору, його автором та героями.

1. А. Азімов          І. «Чорнильне серце»                   а) Мегі

2. К. Функе          ІІ. «Фах»                                         б) Софі

3. Д. Джонс         ІІІ. «Мандрівний замок Хаула»   в) Джордж  

                                                                                       Плейтен

                                                                                      г) відьма

                                                                                       Пустирищ

                                                                                      д)  Мо

                                                                                      е)Тревіліян

Словник (1 бал)

Дайте визначення поняття «фентезі»

 

Твір (обсяг – до сторінки) за вивченими  творами  на одну з тем:  

      «На які дива здатна любов?»

      «Як зберегти світло Різдва у своїй душі?»

      «Коли й кому потрібна павутинка?»

      «Мій улюблений герой сучасної світової літератури»

 

 

5  клас    Контрольна робота №6 за  розділом:

«Сучасна література. У колі добрих героїв». Тести

 

Тести (по  1  балу)

1. Для чого Мумі-тролі  пристосували капелюх?

а) для носіння татом;     б) для носіння Мумі-тролем;     в) для кошика із сміттям.

2. Що робив Тато Мумій-троль?

а) пив каву;    б) читав газету;     в) дивився телевізор.

3. На кого перетворився Мумі-троль?

а) на чудернацьке звірятко;    б) на хмаринку;   в) на маленького бегемотика.

4. Родина Чарлі, героя твору Р. Дала «Чарлі і шоколадна фабрика», складалася з:

а) 5 осіб;      б) 7 осіб;     в)10 осіб.

5. Коли Чарлі міг насолоджуватися шоколадом?

а) у свій власний День народження;      б) у День народження свого батька;

в) на День народження кожного із членів родини

6. Усі діти, які отримали Золотого квитка, окрім Чарлі, були покарані, тому що:

а) намагалися винести продукцію із шоколадної фабрики;

б) хотіли заволодіти секретами містера Вонки;

в) не слухали своїх батьків, мали шкідливі звички.

Словник (1 б.)

Персонаж – це…

Характеристика персонажу (2 б.)

Схарактеризуйте образ одного з персонажів твору Р. Дала «Чарлі і шоколадна фабрика».

Творче завдання (3 б.)

Виконайте одне із запропонованих завдань:

1. Придумайте нову пригоду для жителів Долини Мумі-тролів.

2. Назвіть протилежних героїв, персонажів вивчених творів(за різними ознаками: характером, реальне-фантастичне, позитивне-негативне тощо), обґрунтуйте свій вибір.

3.Складіть  діалог  Чарлі  Бакета  із  сучасним  школярем  (наприклад,  з  вами).

 

 

9  клас   Контрольна робота №7 за  розділом: «Література XX – XXI ст.. Життя, історія,  культура»

Тести  (1  бал  за  кожну  правильну  відповідь)                                                                                            1. Поміж основних проблем, які порушено у повісті Шолом-Алейхема «Тев’‎є-молочар», немає проблем:   а) філософських;  б) етичних;    в) екологічних;   г) історичної долі єврейського народу.                             2. Функцію вистежування й покарання Монтеґа у романі Р. Д. Бредбері «451° за Фаренгейтом» виконував:   а) дрон;    б) пожежна машина-робот;    в) механічний  пес;    г) термінатор.                           3. У цитаті з повісті Шолом-Алейхема «Тев’‎є-молочар»: «Звідки ти родом — чи з наших, чи, може, з Литви?» — «Рід мій походить від Адама, а сам я,— каже він,— тутешній, ви мене знаєте» використано такі засоби комічного:    а) гумор;    б) сатира;     в) іронія;     г) сарказм.                                                       4. «Убити пересмішника» в однойменному романі Н. Г. Лі означає:                                                              а) знищити безневинну істоту;     б) бути влучним стрільцем;    в) бути безпринципною особою;             г) впіймати злодія.                                                                                                                                                 5. Події в романі «Убити пересмішника» подано з точки зору:  а) дітей;    б) адвоката;     в) дорослих;    г) автора.                                                                                                                                                                                    6. Проблема расової дискримінації розкрита у творі:   а) «Тев’є-молочник»; б) «451° за Фаренгейтом»;  в) «Убити пересмішника»;

7.Теорія  літератури  (2  бали).  Поясніть  значення  терміну  «антиутопія».

8. Виконайте одне із завдань (за вибором)  (4  бали):                                                                     1.Напишіть твір «Складне прозріння особистості в тоталітарному суспільстві (за романом Р. Бредбері «451° за Фаренгейтом» та історичними й сучасними подіями у світі)».                                                2.Твір-роздум  «Чи  загрожує  людству  розвиток  науки  і  техніки,  бездумне  споживання  благ  цивілізації?»

9  клас   Контрольна робота №6 із теми:

« Література XX-XXІ ст.. У пошуках себе і високого польоту»

Тести  (6  балів,  по  0.5  бала  за  кожну  правильну  відповідь)

1.Притчею є твір:

а) «Буба: мертвий сезон»;  б) «Маленький принц»;   в) «Міст через вічність»;   г) «Коли відпочивають янголи».

2. Антуан де Сент-Екзюпері мав професію:

а) вчителя;  б) лікаря;   в) льотчика;  г)повара.

3. Проблема, яку порушує Антуан де Сент-Екзюпері в творі, є:

а)безвідповідальне ставлення батьків до дітей;     б)світова війна;

в)відповідальність і любов;     г)забруднення навколишнього середовища.

4. Повість-притчу Р.Баха «Чайка Джонатан Лівінгстон» присвячено:

а)льотчику Джонатану Лівінгстону;  б) композитору Й. Баху;  в)братові;     г)птахові, який подобається.

5. Чайка Джонатан над усе любив :

а)співати;  б) літати;  в)плавати;  г)їсти.

6. Притча – це:

а)коротка розповідь про життя однієї людини;

б)повчальна розповідь із історії чи навколишнього життя;

в)драматичний твір, який ґрунтується на гострому конфлікті;

г)жанр східної поезії.

7.Укажи,  кому  (або  чому)  протистоїть  головний  герой  твору  Р.Баха  «Чайка  Джонатан  Лівінгстон»:

а)зграї;  б)усьому  світові;  в)вчителеві  Саллівану;  г)власним  нерішучості,  боягузтву.

8. Життя цих письменників пов'язане з авіацією:

а)Гомер і Тіртей;  б) Лі Бо і Ду Фу;   в) Петрарка і Шекспір;  г) Сент-Екзюпері та Р.Бах.

9. У творі Барбари Космовської «Буба: мертвий сезон» йдеться про:

а)двох подруг;  б)шістнадцятирічну дівчину та її родину; 

в)чителів та учнів;  г)стареньку бабусю.

10. Ім'я героїні твору «Буба: мертвий сезон» :

а)Барбара;  б)Агнешка;  в)Марися;  г)Ребекка.

11. Приятелем Буби був:

а) Мілош;   б)Стась Сирота;  в)Генрик;   г) Патрик.

12.Установи  відповідність  подій  твору  Б.Космовської  «Буба»:

а) Мілош  зустрічається  з  Ребеккою;     б)Буба  кохає  Адася;

в) мама  Буби  йде  на  батьківські  збори;     г)День  народження  Мілоша.

 

 Напиши  короткий  твір  на  одну  з  тем  (6  балів):

1.   «Як  я  розумію  вислів  «Найголовнішого  не  побачиш  очима»  (за  твором  А.де  Сент-Екзюпері  «Маленький  принц»).

2.   «У  житті  повинна  бути  висока  мрія»  (за  твором  Р.Баха  «Чайка  Джонатан  Лівінгстон»).

 

8  клас  Контрольна робота № 5  «Класицизм»

 

Перший  рівень  (3  бали,  по  0.5  балів  за  кожну  правильну  відповідь)

1. Що означає слово «класицизм» у перекладі з латинської мови?

а) правильний; б) зразковий;  в) гармонійний ; г) вишуканий.

2. Головний принцип барокової літератури це - ..?

а) зіставлення; б) контраст;   в) порівняння; г) паралелізм .

3. Назва театру, який заснував Мольєр?

а) «Сучасний театр»; б) «Славетний театр»; в) «Блискучий театр»;

г) «Класичний театр».

4. Пан Журден хотів стати?

а) лицарем; б) буржуа;   в) шляхтичем; г) актором.

5. Кому з героїв комедії «Міщанин-шляхтич» належать слова: «Мені просто сором дивитися на все, що ти виробляєш»?

а) пані Журден; б) Люсіль;   в) Ніколь; г) Дорімені.

6.    З якого твору герої: пан Журден, Ніколь, Клеонт, Дорант?       

 

Другий  рівень  (3  бали,  по  0.5  балів  за  кожну  правильну  відповідь)

7Установіть відповідність між представниками доби бароко і  класицизму і видом мистецтва, яке вони представляли:

А Дж.Донн, Гонгора, Мольєр                                       1 Живопис

Б Караваджо, Веласкес, Пауль Рубенс                       музика

В Іоганн Бах, Вівальді, Гендель                                  3 література

Г  Растреллі, Франческо Борроміні                             4 архітектура

 

Третій  рівень  (3  бали)

8. Схарактеризуйте образ пана Журдена. Назвіть його позитивні і негативні риси.

 

Четвертий  рівень  (3  бали)

Напишіть твір-мініатюру на одну із тем (на вибір)

1.   «Сміх у комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич»».

2.   «Чи  легко  стати  шляхетною  людиною  (за  комедією  Мольєра «Міщанин-шляхтич»).

 

5  клас  Контрольна робота  №4  по  темі: «Світ дитинства»  (тести)

І рівень (6 б.)

1. «…Чарівне ніжне  створіння з двома золотистими кісками, у білому платтячку та вишитих панталончиках…» - це портрет:

а) Полліанни;    б) Беккі Теттчер;   в) Еммі Лоренс;   г) Мері (сестри Тома)

2. Де  ночував  Гек  у  дощову  погоду:

а)у  покинутому  будинку;    б) у діжці;      в) вдома  у  Тома;     г) у  землянці.

3. Том Сойєр і Гек Фінн опинилися на цвинтарі вночі,  щоб:

а) перевірити свою сміливість, чи не бояться вони нечистої сили;

б) сховати там свій знайдений скарб;        в) перевірити дію кота на бородавки;

г) дізнатися про страшну таємницю індіанця Джо.

4. Полліанна допомогла Джиммі тим, що:

а) улаштувала його на роботу до тітки Поллі; б) домовилася із Жіночою допомогою про опіку над ними; в) наполягла, щоб Джон Пендлтон усиновив його; г) знайшла жінку з місцевої жіночої допомоги, яка його усиновила.

 5. Для тітки Поллі Гарінгтон узяти племінницю Полліанну на виховання спочатку означало:

а) велику радість, утіху;        б) виконання свого обов’язку;       в) збереження памяті про сестру і вшанування її;      г) мати зайвий клопіт, тягар, витрати.

6. Дати визначення поняття   «повість».

 

ІІ рівень (2 б.)

7.Стисло  опишіть  гру,  в  яку  грала  Полліанна.

 

ІІІ рівень (4 б.) (одне завдання на вибір)

1. Напишіть твір-мініатюру «Чого сучасні діти можуть повчитися у героїв творів Марка Твена і Елеонор Портер.

2. Напишіть твір-мініатюру: «Чого можуть навчитися дорослі в дітей» (за прочитаними творами).

 

 

 

7  клас   Контрольна робота №5  по  темі: «Літературний  детектив»  (тести)

 

Початковий  рівень  (3 бали)

1.Засновником жанру інтелектуального детективу став:  а) Е. По;   

б) А. К. Дойль;     в) А. Крісті.

2. Метод дедукції використовував герой творів:     а) Е. По;   б) А. К. Дойля;   в) А. Крісті.

3. Герой оповідання А. К. Дойля «Спілка рудих» отримав роботу:

а) через колір волосся;    б) через підготовку злочину;    в) через незвичайні здібності.

4. Тема оповідання «Золотий жук» Е. По:

а) подорож на пустельний острів;      б) розповідь про неіснуючу комету;

в) пошук скарбів, захованих піратами.

5. Злочин у творі «Пістрява стрічка» було скоєно через:     а) заздрість;     

 б) гроші;       в) помсту.

6. Оповідання про Шерлока Холмса- це...:    а) збірка;   б) зшиток;    в) цикл;    г) багатотомник.

 

Словник (2 б.)

Дайте визначення поняття «детектив» як жанр літератури. Назвіть його головні ознаки, джерела та різновиди.

Установіть відповідність (1 б.)

Установіть відповідність між творами та словами, що асоціюються з ним:

а) «Золотий жук»;   б) «Пістрява стрічка»;   в) «Спілка рудих».

1) острів, американський мільйонер, тюльпанове  дерево;    2) підземний  хід, скарб, банк;

3) Хелін, блюдце з молоком, бабуїн.

Характеристика героя (2 б.)

Охарактеризуйте та порівняйте образи  Леграна    Е. По  та   Шерлока Холмса   А.К. Дойля.

Творче завдання (4 б.)

Напишіть твір на одну з тем:

1. «Мій  улюблений  детектив».

2. «Причини популярності образу Шерлока Холмса».

 

 

Контрольна робота  №6  по  темі: «Нові  тенденції  у  драматургії  кінця  ХІХ—початку  ХХ  століття.  «Нова  драма»   Ібсенізм»  (тести)

 

Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 1 бал, усього — 6 балів)

1.Засновником  «нової  драми»  вважають:

а)А.Чехова;    б)Б.Шоу;    в)М.Меттерлінка;    г)Г.Ібсена.

2. Героїня драми Г. Ібсена «Ляльковий дім» Нора скоїла такий злочин:

а) підробила підпис на документі;   б) витратила велику суму із сімейного бюджету;

в) без дозволу продала будинок батька;    г) зрадила чоловіка.

3. На початку твору Дж. Б. Шоу «Пігмаліон» квіткарка Еліза відзначалася:

а)жахливою вимовою;     б)потворною зовнішністю;    в)шахраюванням;     г)легковажною  поведінкою.

4. Наприкінці п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім» Хельмер не дозволив Норі виховувати дітей через те, що:

а) вважав її хворою;       б) був упевнений: брехливі матері виховують злочинців;

в) мав для цього цілий штат няньок;      г) бажав, аби вона більше уваги приділяла собі.

5. У п’єсі Г. Ібсена «Ляльковий дім» Хельмер так відреагував на перший лист Крогстада:

а) сказав Норі, що вони разом подолають усі труднощі;     б) пробачив Норі обман;

в) розгнівався, звинуватив Нору в усіх гріхах;    г) звелів забиратися геть.

6. Героїня драми Г. Ібсена «Ляльковий дім» Нора пішла з дому тому, що:

а) мала обміркувати, як їй жити далі;     б) їй було соромно перед чоловіком;

в) боялася, що її вчинок уплине на майбутнє чоловіка;   г) так вирішили родичі Торвальда.

 

Достатній рівень (3 бали)

  7. Схарактеризуйте «нову» та «стару» драми. Порівняйте їх.

 

Високий рівень (3 бали)

8. Виконайте одне із завдань (за вибором):

1. Доведіть або спростуйте твердження: «Різниця між леді й квіткаркою полягає не в тому, як вона поводиться, а як до неї ставляться», Проведіть паралелі із сучасністю;

2. Продовжте історію Нори — героїні драми Г. Ібсена «Ляльковий

дім».

 

9  клас  Контрольна  робота  № 5 за  розділом  «Реалізм»  (тести)

 

Початковий рівень

1. Укажіть жанр твору О. де Бальзака «Гобсек».

А Новела;   Б повість;    В оповідання;    Г нарис.

2. Хто з героїв твору О.де Бальзака «Гобсек» розповідає історію лихваря?

А Адвокат Дервіль;    Б Ернест де Ресто;     В сам Гобсек;     Г віконтеса де Гранльє.

3. Хто підказав М.В. Гоголю сюжет комедії «Ревізор»?

А Г. Р. Державін;    Б І. А. Крилов;     В М. Ю. Лермонтов;     Г О. С. Пушкін.

4. Що висміює М.В. Гоголь у комедії «Ревізор»?

А Звичаї петербурзьких дрібних чиновників;

Б соціальні пороки і моральний стан суспільства;

В народну покірливість перед лицем чиновницького свавілля;

Г бідність провінційних міст Росії.

5. Ким працював у департаменті Акакій Башмачкін, герой твору М. В. Гоголя «Шинель»?

А Чиновником для письма;    Б рахівником;    В стряпчим;     Г поштмейстером.

6. Хто (або що), за словами автора «Шинелі», є ворогом усіх службовців з маленькою платнею?

А Вуличні грабіжники;   Б колеги з високою платнею;   В північний мороз;    Г голод.

 

Середній рівень

7. Установіть відповідність між описами і персонажами твору О. де Бальзака «Гобсек».

1. Червоні плями, що виступили на щоках молодої жінки, свідчили про ніжність її шкіри, але обличчя її мов припухло, а темні кола під очима, здавалося, вимальовувалися виразніше, ніж завжди. І все ж у неї було стільки природної сили, що ці ознаки нерозсудливого життя не спотворювали її вроди.

2. В неї була граціозна голівка, свіже личко, привітний вигляд: каштанове, гарно зачесане волосся, спускаючись двома круглими начосами на скроні, відтіняло блакитні, чисті, як кришталь, очі.

3. Цей дивний чоловік жодного разу не захотів побачити будь-кого з чотирьох жіночих поколінь свого роду. Він ненавидів своїх спадкоємців і не уявляв собі, щоб його багатством міг коли-небудь володіти хтось інший, крім нього, навіть після його смерті.

А Фанні Мальво;        Б Гобсек;         В Дервіль;     Г Анастасі де Ресто.

8. Установіть послідовність подій у творі М.В. Гоголя «Ревізор».

А Хлестаков нестримно вихваляється перед міськими чиновниками

Б Городничий зачитує чиновникам лист від Чмихова

В Хлестаков просить руки Марії Антонівни

Г Бобчинський і Добчинський приносять звістку про те, що в готелі зупинився чиновник із Петербурга

9. Запишіть ознаки жанру комедії у творі М.В. Гоголя «Ревізор».

 

Достатній рівень

Прочитайте уривок із твору М. В. Гоголя «Ревізор» і виконайте завдання 10, 11.

«Я всякий день на балах. Там у нас і віст уже свій склався: міністр закордонних справ, французький посланник, англійський, німецький посланник і я. І вже так утомишся, граючи, що просто ні на що не схоже. Як вибіжиш сходами до себе на четвертий поверх — скажеш тільки кухарці: «На, Маврушко, шинель...» Що ж я брешу — я й забув, що живу в бельетажі. У мене самі сходи коштують... А цікаво заглянути до мене в прихожу, коли я ще не прокинувся: графи та князі товчуться і дзижчать там, як джмелі, тільки й чутно: ж... ж... ж... Іншим разом і міністр...»

10. Запишіть, кому належать ці слова і які риси характеру героя в них виявляються.

11. Дайте стислу характеристику названому герою.

 

Високий рівень

12. Напишіть невеликий твір на одну з запропонованих тем.

А Тема згубної влади грошей у творі О. де Бальзака «Гобсек».

Б Як багато в людині нелюдськості! (За твором М.В. Гоголя «Шинель».)

 

8  клас  Контрольна робота № 4 «Відродження» (Ренесанс)

Рівень 1

1. Жанр віршів, написаних В. Шекспіром, - це:

А) елегії;                Б) сонети;

В) ямби;                  Г) айяти.

2. Для доби Відродження центральною була ідея …

А) гріховність людини, її безпомічності, нездатності протистояти долі;

Б) нового філософського розуміння людини, а саме:

людина – істота гармонійна, духовна, творча;                  

В) даремності очікування земного щастя,

 неможливості здійснення мрії;

Г) нездатності, неспроможності людини впливати на розвиток суспільства та історію.

3. Першою країною, яка стала на шлях Відродження, була:

А) Іспанія;                   Б) Англія;

В) Італія;                      Г) Франція.

4. Дія у трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» відбувалася …

А) 1 тиждень;                                                           

Б) 3 дні;

В) кілька годин;

Г) 5 днів.

5. Ім’ям Дон Кіхота стали називати …

А) людей, які вірять в існування велетнів, чудовиськ;                                     

Б) мрійників, що прагнуть втілити в життя нездійсненне, неможливе;

В) людей, які мають надзвичайну уяву;

Г) мрійників, авторитетом для яких залишаються лицарські романи.

6. Назвіть справжнє ім’я коня  Дон Кіхота?

А) Росинант;

Б) Отаман;

В) Каштелян;

Г) Баярд.

Рівень 2

7. З якою метою Дон Кіхот вирушив у мандри?

8. Назвіть представників доби Відродження у галузі науки, літератури, мистецтва.

9. Встановіть відповідність між письменником доби Відродження та країною,

яку він представляє:                                                            

А) Ф. Петрарка;                              1) Іспанія;

Б) В. Шекспір;                                 2) Італія;

В) Мігель де Сервантес;              3) Англія.

Рівень 3

10. Чому Дон Кіхот в кінці роману повертається до рідного села?

11. Що є основою гуманістичного світогляду?

Рівень 4

12. Виконайте одне з поданих завдань:

1. Напишіть невеликий твір-роздум на тему: «Сила справжнього кохання»

2. Напишіть твір-мініатюру на тему: «Що в образі Дон Кіхота варто наслідувати».

 

 

 

 

8  клас Контрольна  робота    4  за  розділом  «Середньовіччя»  (тести)

 

1рівень  (1  за кожну  правильну  відповідь)

1.Хронологічні  межі  періоду  Середньовіччя  в  літературі  Європи:

а)ІV-XIV  ст.;     б)V-XVI  ст.;     в)V-XV ст..

2.Під  впливом  яких  філософських  учень  розвивалась  література  Китаю?

а)конфуціанство  і  даосизм;     б)конфуціанство  і  буддизм;    в)зороастризм  і  даосизм.

3.Хто  із  східних  поетів вважав  себе  насамперед  вченим-математиком,  астрономом,  лікарем:

а)Гафіз;     б)Рудакі;      в)Омар  Хайям.

4.Клерикальна  література—це  література:

а)релігійної  тематики;  б)оспівування  кохання  до  Прекрасної  Дами;

в)прославлення  рицарської  доблесті.

5.У  вірші  Ду  Фу  «Пісня  про  хліб  і  шовк»  порушена  тема:

а)природи  і  людини;       б)війни  і  миру;           в)філософії  буття.

6.Автор  вірша  «Печаль  на  яшмовому  ганку»:

а)Ду  Фу;        б)Омар  Хаям;        в)Лі  бо.

 

2 рівень.  Теорія  літератури  (1  за кожну  правильну  відповідь)

7.Дайте  визначення поняття  бейта.

8.Укажіть  жанри  середньовічної  літератури  Європи.

 

3  рівень.  Аналіз  поетичного  тексту  (2  бали). 

9.Проаналізуйте  будь-який  із  запропонованих рубаїв  Рудакі.

 

Себе  в  руках  весь  час  тримати—от  справжнє  благородство.

Глухих,  сліпих  не  ображати—от  справжнє  благородство.

Не  благородство—наступати  на  груди  бідному,  що  впав,

Ні,  руку  впалому  подати—от  справжнє  благородство.

 

Чотири  речі  нам  потрібні,  щоб  невеселих  збуться  дум:

Здорове  тіло,  добра  вдача,  ім`я  хороше,  світлий  ум.

Кого  Всевишній  обдарує  цими  дарами  чотирма,

Той  завжди  радуватись  має  і  проганять   од  себе  сум.

 

4 рівень.  Творче  завдання  (2  бали).

10.Напишіть  твір-мініатюру  на  одну  з  тем:

1.«Яке  враження  справила  на  мене  лірика  східних  поетів?»

2. «Граф  Роланд—утілення  найкращих  рис  середньовічного  лицаря»

 

 

 

5  клас Контрольна робота №3 за  темою:  «Природа і людина»

І рівень (3 бали)

1.     Укажіть автора поезії «Про коника та цвіркуна»:

а) Ернест Сетон-Томпсон;    б) Джон Кітс;   в) Генріх Гейне;     г) Й. В. Гете.

3.     Укажіть назву твору, із якого наведено цитату: «Ти теж спочинеш скоро – Лиш зачекай»:

а) «Снап»;   б) «Про коника та цвіркуна»;  в) «Задзвени із глибини»; г) «Нічна пісня подорожнього».

3.Пори  року,  які  зображені  у  вірші  «Про коника та цвіркуна»:

а)літо  й  зима;       б)зима  та  весна;       в)весна  та  осінь;       в)літо  й  осінь.

4.     Укажи пору року, яка надихнула поета на створення поезії «Задзвени із глибини»:

а) весна;       б) зима;        в) осінь;         г) літо.

5.     Укажи твір, який належить Ернесту Сетону-Томпсону:

а) «Бременські музиканти»;    б) «Мауглі»4     в) «Рікі-Тікі-Таві»;    г) «Снап.  Історія  бультер’єра».

6.     Укажи країну, в якій народився Генріх Гейне:

а) Франція;             б) Німеччина;              в) Росія;            г) Англія.

ІІ  рівень   (по  1  балу  за  правильну  відповідь)

7.Установи  відповідність:

1.Епітет                    а) провідна думка, емоційна спрямованість твору, те, що утверджується  автором;

2.Метафора              б)художнє  означення,  що  підкреслює  характерну ознаку,  якість  предмета  чи 

                                  явища;

3.Ідея                         в)коло  подій,  життєвих  явищ,  змальованих  у  творі;

4.Тема                       г) уживання  слів  у  переносному  значенні  за  подібністю  ознак  зображуваних   

                                  предметів  чи  явищ.

8.Назвіть  головного  героя  оповідання  Ернеста Сетона-Томпсона  «Снап. Історія  бультер’єра»  та  зазначте  його  основні  риси.

ІІІ  рівень  (по  2  бали  за  правильну  відповідь)

9.Доведіть,  що  твори  Ернеста Сетона-Томпсона  розширюють  наші  знання  про  тварин.

10.Напишіть  е-мейл  другові  про  свою  улюблену  тварину.  Опишіть  її  звички,  характер,  місце  проживання.

 

 

 

 

 

 

 

7  клас  Контрольна робота №3 за  темою:  «Духовне  випробування  людини» (тести)

І рівень (6 балів)

1. Джеймс Олдрідж - це ...:

а) англійський письменник;   б) австралійський письменник;  в) американський письменник;

г) іспанський письменник.

2.Основна  проблема  оповідання  Дж.Олріджа  «Останній  дюйм»:

а)взаємини  батьків  і  дітей;       б)технічний  прогрес  та  його  наслідки;           в)охорона  природи;  г)дружба  та  кохання.

3. В оповіданні "Останінй дюйм" знайшли місце спогади письменника про...:

а) Середземне море;       б) Тихий океан;         в) Акулячу бухту;          г) Кавказ.

4. Бен летів на "Остері" з сином до узбережжя...:

а) Червоного моря;            б) Жовтого моря;             в) Середземного моря;           г) Чорного моря.

5. Кого збирався приманити до себе Бен половиною кінської ноги:

а) акул;        б) скатів;              в) молота-рибу;            г) восьминогів.

6. Акули летіли на шматок конини, наче...:

а) бойові ракети;          б) снайперські ракети;            в) сірі ракети;               г) смертоносні ракети.

7.Деві в розпеченій тиші відчував...:

а) страх;            б) нудоту;               в) біль;              г) самотність.

8. Щоб добратися до серця сина, Бен ладен був витратити...:

а) гроші;        б) час;        в) статки;        г) усю свою любов.

9. Дюйм - одиниця довжини в системі англійських мір, що становить:

а) 2, 50см;        б) 3, 00см;       в) 2, 54см;         г) 3, 05 см.

10. Камаль  із  твору  Р.Кіплінга  «Балада  про  схід  і  Захід»   порівняв  себе  і  полковничого  сина  з:

а)двома  тиграми;        б)двома  шакалами;        в)двома  вовками;        г)двома  псами.                      

11.  В якому творі утверджується думка, що завдання людини - зрозуміти й полюбити цілий світ,  бути  толерантним:

а) у вірші "Якщо...";       б) в оповіданні "Останній дюйм";        в) в повісті "Альпійська балада";

г) у "Баладі про Схід і Захід".

12. В якому творі проголошуються вічні цінності - честь, мужність, воля, відданість високій меті:

а) у вірші "Якщо";                  б) у "Баладі про Схід і Захід";                в) в оповіданні "Останній дюйм";

г) в оповіданні "Клітка для акул".

ІІ рівень (2 бали)

Охарактеризуйте  образ  Деві  чи  Бена    («Останній  дюйм»)  на  вибір.

ІІІ рівень (4 бали)

Виконайте  одне  із  завдань:

а)висловіть  своє  судження  про  те,  що  таке  сімейні  цінності  та  як  вони  утверджуються  у  творі 

Дж.Олріджа  «Останній  дюйм»  та  в  нашому  житті;

б)як  ви  вважаєте,  чи  правильне  судження,  що  вірш  Кіплінга  «Якщо…»--це  кодекс  поведінки  тебе  серед  всіх,  актуальність  якого  не  зменшиться  з  часом.

 

9  клас Контрольна  робота№2 за  темою : «Романтизм: творчість  Г.Гейне, Дж.Г.Н.Байрона»

(тести)

Пит.1-6  оцінюються  в  1  бал  за  кожну  правильну  відповідь,  пит. 7-8—в  3  бали.

1.Ознаками  романтизму  є:

а)християнські  мотиви,  наявність  героїчних  епосів;

б)мотиви  самотності,  бунту,  нескореності;           в)віра  у  велич  розуму,  природи.

2.В  епоху  романтизму  вперше  з’являється  образ:

а)зайвої  людини;                   б)сильної  людини;                    в)маленької  людини.

3.У  рядках  Г.Гейне 

                            Той  сум,  оті  тяжкі  зітхання

                            Прийшли  до  нас  згодом  самі,--

зображено  почуття,  що  прийшли  до  ліричних  героїв  вірша  через:

а)пересуд  та  плітки  оточуючих;        б)розставання;            в)нерозділене  кохання.

4.Основною  думкою  у  творі  Дж.Байрона  «Хотів  би  жити  знов  у  горах…»   є:

а)оспівування  кохання;              б)осуд  жорстокості,  кровопролитних  війн;

в)уславлення  свободи,  засудження  лукавства.

5.Назва  поетичної  збірки  Г.Гейне:

а) «Книга  життя»;             б) «Книга  віршів»;             в) «Книга  пісень».

6.Народна  легенда  про  красуню  Лорелей  стала  основою  балади:

а)Дж.Байрона  «Мій  дух  як  ніч…»;                 б)Г.Гейне  «На  півночі  кедр  одинокий…»;

в)Г.Гейне  «Не  знаю.  Що  стало  зо  мною…».

7.Виконайте  цілісний  аналіз  поезії  Г.Гейне  «На  півночі  кедр  одинокий…»

 

 

На  півночі  кедр  одинокий

В  холодній  стоїть  вишині,

І,  сніжною  млою  повитий,

Дрімає  і  мріє  вві  сні.

 

Він  мріє  про  пальму  чудову,

Що  десь  у  східній  землі

Самотньо  і  мовчки  сумує

На  спаленій  сонцем  скалі.

 

8.Доведіть,  що  зразком  романтичної  поеми  є  поема  Дж.Байрона  «Мазепа».

 

 

9  клас  (оновлена програма)

Контрольна робота  №1  з теми "Просвітництво"

 

І рівень  (по  0.5  бала  за  кожну  правильну  відповідь)

 

 1. В якій країні зародилося Просвітництво:

а) Англії;       б) Франції;    в) Японії;  г)Італії.

 Укажіть, твори якого жанру вперше з’являються в добу Просвітництва:

а) історичні романи;  б) енциклопедії;  в) драми;  г) хроніки.

3.  У якому рядку перелічені письменники доби Просвітництва? 

а)  Шіллер, Гете, Гюго;          б) Шіллер, Гете, Мольєр;

в) Шіллер, Гете, Вольтер;      г) Шіллер, Гете, Буало.

4. Філософів і письменників XVIII століття називають:

а) ученими;     б)просвітителями;   в) мислителями;  г)гуманістами.

5. Митці епохи Просвітництва головним законом життя вважали закон:

а) свободи;    б) розуму;    в) пристрасті;    г) добра.

6. Ліліпути не знайшли у Гуллівера…

а) шаблю;     б) годинник;    в) окуляри;  г)ножик.

 

ІІ рівень  (по  1  балу  за  кожну  правильну  відповідь)

 

7. Які  світи  показані  в  баладі  Й.В Гете  «Вільшаний  король»?

8. Головна ідея «Мандрів Лемюеля Гуллівера» – …

9. Які  проблеми  порушено  в  романі  Дж.Свіфта …

 

ІІІ рівень  ( 2  бали  за  кожну  правильну  відповідь)

 

10.  Дати характеристику Гуллівера.

11. Яка  ідея  вірша  Й.В.Гете  «Травнева  пісня»?

 

 

ІVрівень  (2  бали)

 

12. Напишіть міні-твір на одну із тем:

1. «Мої враження від фантастичної Ліліпутії» (за романом Д. Свіфта «Мандри... Гуллівера»)

2.«При  необхідності  вибору,  яку  країну обрав би я:  Блефуску  чи  Ліліпутію?  (за романом Д. Свіфта «Мандри... Гуллівера»)

3.«Письменники-просвітителі—передові,  прогресивні  люди  своєї  доби».

 

8  клас  Контрольна робота № 1. Вступ. Розділ «Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури»

 

Початковий рівень (0,5 б)

1. Література – це мистецтво…

а) слова;     б) руху;      в) пензля;      г) звуку.

2. Слово «Євангеліє» означає:

а) нова радість;    б) прихід Бога;   в) блага звістка;    г) нове життя.

3. Євангеліє написано…

а) давньогрецькою мовою; б) давньоєврейською мовою;

в) давньоарабською мовою; г) арамейською мовою.

4. Де  отримав  Мойсей  заповіді  від  Бога:

а)у  пустелі  Сахара;   б)на  горі  Сінай;

в)на  острові  Патмос  в  Егейському  морі;       г)біля  міста  Вавилон.

5. «Ряд каменів, ряд цеглин у стіні» перекладається як…

а) басмала;     б) сура;      в) айят;      г) коран.

6. Веди мають походження:

а) давньоарабське; б) давньоіндійське;   в) давньоєврейське; г) давньоруське.

 

Середній рівень (1 б)

7. Установіть відповідність між пам’ятками словесності та дослівним значенням їх назв

Пам’ятка словесності

Дослівне значення назви

1. Веди

а) слово

2. Біблія

б) священне знання

3. Коран

в) книга

г) те, що читають

8. Дайте визначення:  «Притча – це…».

9. Поясніть вислів   «Нести свій хрест».

 

Достатній рівень (1,5  балів)

10. До чого закликає Ісус Христос у Нагорній проповіді?

11. Чи можна стверджувати, що Веди, Біблія, Коран – це не лише релігійні книги; вони мають художню цінність?

 

Високий рівень (3 б)

Написати невеликий твір-роздум (1 тема на вибір):

1.« Найскладніша заповідь».

2. «Головні цінності християнства».

 

10  клас  Контрольна  робота  за  романом  О.Уайльда  «Портрет  Доріана  Грея»

 

І.Тестові  завдання  (0.5  бала  за  правильну  відповідь)

 

1.У  якому   місті  народився  О.Уайльд:

а) Парижі;      б)Лондоні;      в)Дубліні;     г)Манчестері.

2.Батько  О.Уайльда  був:

а)юристом;      б)лікарем;      в)буржуа;     в)судновласником.

3.Естетизм—це  концепція:

а)романтичного  мистецтва;         б)мистецтва  бароко; 

в)реалістичного  мистецтва;         г)модерністського  мистецтва.

4.Парадокс—це:

а)явище  реального  життя;          б)художній  троп,  як  метафора,  метонімія;    в)логічна  фігура;     г)  спосіб  мислення.

5.Мистецтво  естетизму—це:

а)відображення  реального  життя;     б)форма  існування  парадоксів;    в)таємна  мова  для  обраних;     г)альтернативна  дійсність  щодо  реально  існуючого  світу.

6. Безіл Голуорд не хотів знайомити лорда Генрі з Доріаном Греєм, тому що боявся:
а) що лорд Генрі образить юнака;         б) що лорд Генрі знеславить Грея;    в) що лорд Генрі розпестить Доріана;  г) що Доріан розчарує лорда Генрі.
7.
Якою була репутація  Доріана на початку розповіді:
а) добра;
   б) про нього ніхто не знав;
в) він користувався повагою тільки у злочинців;
     г) заплямована.
8. Як Безіл ставився до Доріана Грея:
а) поважав його;
  б) заздрив його молодості;
в) сприймав лише як об’єкт для позування;
     г) боготворив юнака.
9. Чому Сибіла розчарувала Доріана:
а) він дізнався про її низьке походження;
          б) вона була заміжня;
в) не мала освіти;
     г) почала погано грати на сцені.
1
0. Чому Доріан не міг довго знаходитися за межами Лондона:
а) сумував за друзями;
   б) боявся, що хтось дізнається таємницю портрета;   в) не хотів втратити абонемент у одному вестендівському клубі ;   г) хотів завжди знаходитися в центрі уваги знатних лондонців.
11. Як Доріана називала жінка з трактиру:
а) Прекрасний принц;
  б) здобич диявола; в) дивний незнайомець; 

г) красунчик.
12. Коли портрет набув свого первозданного вигляду:
а) ніколи;
             б) після смерті художника;         в) після смерті Доріана;    г) після висвячення у церкві.

 

ІІ.Розгорнуті  питання  (1  бал  за  правильну  відповідь)

 

1.Хто  з  героїв  роману  виступає  носієм  теорії  естетизму,  а  хто—гедонізму?

2.Який  відомий  літературний  мотив  є  в  романі?

3.Чим  захоплювався  головний  герой?  Які  речі  міг  би  колекціонувати  нинішній  естет,  якби  був  таким  же  забезпеченим,  як  Доріан  Грей?

 

ІІІ.Напишіть  твір-мініатюру  на  одну   з  тем  (3  бали):

 

«Чи  може  краса  бути  аморальною?»

«У  чому  небезпека  ідей  роману  «Портрет  Доріана  Грея»  для  сучасного  суспільства?»


 10  клас

«Знайди  пару»--завдання по  темі «Шекспір.  «Гамлет»»

1.Дія  п`єси  «Гамлет»  відбувається…     

2.В Шекспір  народився …          

3.Він  був  третьою  дитиною …       

4.Навчався  в  місцевій  граматичній  школі...,

5.Окрім виконання ролей на сцені театру..,                                                                  

6.Шекспір  став  співзасновником  театру  «Глобус»..,

7.Для  театру  «Глобус»  Шекспір…                   

8.На  сцені  театру  «глобус»  відбулися  прем`єри  творів… 

9.У  результаті  невдалого  пострілу  з  гармати  у  театрі  почалась… 

10.В.Шекспір  пішов  з  життя… 

А) в  родині  Джона  й  Мері  Шекспірів.

Б) написав  37  п`єс.

В) «Дванадцята  ніч»,  «Генріх  ІХ»,  «Гамлет»,  «Отелло»,  «Король  лір»,  «Макбет»,  «Антоній  і  Клеопатра».

Г) в  Данії,  у  містечку  Ельсінорі.

Д) пожежа,  під  час  якої  згорів  театр  і  рукописи  Шекспіра.

Е) що  покращило  його  фінансове  становище.

Є) 1616  р.,  був  відспіваний  у  церкві  св. Трійці  на  батьківщині, церква  збереглася  і  нині.

Ж) він писав п`єси – 2-3  на  рік.

З) в  місті Стретфорді-на-Ейвоні  (Англія).

И) де  вивчав  твори   латинських  класиків.

 

Правильні  відповіді:  2г,  2з,  3а,  4и,  5ж,  6е,  7б,  8в,  9д,  10є.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Музика класицизму